Te weinig geslapen of gewoon een zware dag gehad? Veel mensen grijpen gauw naar een kopje koffie om henzelf wakker te houden, maar vaak werkt het niet. Er zijn diverse andere methodes om ervoor te zorgen dat je toch wakker blijft, zo kun je gaan sporten of een douche nemen of gaan mediteren. Mia van Asian Beauty Secrets noemt een manier die gebaseerd is op een oude Chinese methode waarbij je gebruik maakt van drukpunten. Door deze drukpunten in de ochtend uit te voeren, blijf je overdag niet alleen wakker, maar zorgt het er ook voor dat je productiever wordt. Ook helpt het tegen hoofdpijn, duizeligheid en hartproblemen. Maar werken ze ook echt? Probeer het uit. Elke drukpunt doe je 5 keer voor 3-5 seconden.

1. Het eerste drukpunt is te vinden aan weerzijden van je hoofd bij je slaap. Maak met je vinger een draaiende beweging, het maakt niet uit of je deze beweging tegen de klok in of met de klok mee maakt. Deze methode maakt je niet alleen wakker, maar verlicht ook hoofdpijn en rugpijn.
drukpunt-1

2. Het tweede drukpunt bevindt zich in een kuiltje achter in je nek. Zet je duim in het kuiltje en laat de rest van je hand rusten op je hoofd. Maak met je duim draaiende bewegingen.
drukpunt-2

3. Het derde drukpunt bevindt zich bij je linker pols. Het bevindt zich op de plaats waar normaal je horloge zit. Leg je duim op het zachte deel van je pols en druk met je wijsvinger precies aan de andere kant. Deze methode helpt ook tegen duizeligheid en hartproblemen.
drukpunt-3

4. Het vierde drukpunt is het zachte deel tussen je duim en wijsvinger. Knijp erin met je duim en wijsvinger en het helpt je tegen verschillende pijntjes die je hebt.
drukpunt-4

[embedyt]http://www.youtube.com/watch?v=edva69UJeb8[/embedyt]

GEEN REACTIES