Als iemand jou de vraag stelt ‘Hoe drink jij je water?’, dan zal je wel denken: ‘Wat is dat nou weer voor een domme vraag?’. Iedereen heeft water nodig, drinkt water elke dag en de meeste mensen weten wel dat je water moet drinken als je dorst hebt. Maar water drinken is misschien niet zo simpel als je denkt. Vooral in het droge winterweer. Er zijn zeker aantal punten waar je aandacht aan moet geven.

Besteed aandacht aan zowel de hoeveelheid als de kwaliteit

De meeste mensen weten dat ze per dag ongeveer 2 liter water moeten drinken. Deze hoeveelheid water voorziet je lichaam van genoeg vochtigheid, ontruimt de darm en de maag en het versnelt evenals de bloedsomloop. Maar wat zij overzien, is de correcte methode van het drinken. De beste manier om water te drinken is een glas water verdeeld in kleine slokjes te drinken. Je moet niet alleen drinken als je dorst hebt.

Moisturize je lichaam zowel inside als outside

Gewoonlijk drinken mensen water via hun monden, maar je kan ook water ‘drinken’ door je huid. Door bijvoorbeeld een spa te nemen of een hot spring bath of om moisturizing cosmetica te gebruiken.

Tijdschema
Er is een tijdschema opgesteld voor het drinken van water.

06.30 – 07.00 uur Na een nachtje slapen heeft je lichaam echt water nodig. Drink dan nadat je opstaat zo snel mogelijk 250cc water, dit helpt om je lever en nieren schoon te maken. Om al het water tot elke cel van je lichaam door te dringen, zal het goed zijn om even te wachten met het ontbijten. Dus probeer een half uurtje na het drinken van het water niet te eten.

08.00 – 09.00 uur Het kan zwaar zijn om in de vroege ochtend naar kantoor te gaan, dit zal je lichaam ook ‘ontwateren’. Daarom is het goed om weer 250cc water drinken als je op je werk aankomt om jezelf te refreshen.

11.00 uur Na zoveel uren in een gesloten kantoor te werken, kan de hitte je huid uitdrogen. Drink dan wat water om je lichaam te bevochtigen en om je werkgerelateerde stress te verminderen.

13.00 uur Drinken na de lunch bevordert niet alleen je spijsvertering, maar het helpt ook om je lichaam in vorm te houden.

15.00 – 16.00 uur In de middag voelen de meeste mensen moe en slaperig en kunnen zich niet concentreren op hun werk. Als dit jou ook bekend voor komt, dan betekent het dat je wat water nodig hebt om je zelf een lift te geven.

17.00 uur Voordat je weg gaat van kantoor zou je wat water kunnen drinken, want het drinken van water maak dat je je vol voelt. Het helpt vooral voor mensen die on diets zijn.

22.00 uur Drink een glas water een half uur vóór dat je gaat slapen, dit kan helpen het bloedstolsel te verhinderen.

 

GEEN REACTIES