Na bijna 4 jaar presenteert Hip-hop trio, Far East Movement, hun nieuwe album ‘Identity. Far East Movement werkte voor dit album samen met getalenteerde artiesten zoals Macy Gray, Marshmello, Soulja Boy, Tinashe, Jay Park, Chanyeol (EXO) en meer om elke track extra kwaliteit en authenticiteit te geven.

Far East Movement
Far East Movement heeft altijd dance muziek in hun DNA gehad, met hun doorbraak hit ‘Like A G6’ vestigde het trio zich als belangrijke dance-grondleggers over de hele wereld. Hun constant groeiende collectie van muziek (‘Rocketeer’, ‘Girls On The Dance Floor’, ‘If I Was You (OMG)’, om er maar een paar te noemen) mag grote namen als Skrillex, Diplo, en Afrojack tot hun fans benoemen. Hun vorige album ‘Dirty Bass’, resulteerde in vier singles die de top 10 van de hitlijsten behaalden; ‘Turn Up The Love’, ‘Live My Life’, ‘Dirty Bass’ en ‘The Illest’.

Far East Movement

Identity
Identity is een veelzijdige collectie geworden met: Pop, Hip-Hop, Rap, Trap, Electronische, Koreaanse en Japanse invloeden. Met het nieuwe album Identitiy heeft Far East Movement hun identiteit en eigen sound teruggevonden. Er zitten zelfs liedjes tussen met Engelse en Koreaanse teksten.

Identity album cover

“Freal Luv”
Freal Luv is de lead single van het album. Voor deze track werkte Far East Movement samen met Chanyeol (EXO), Marshmello (Top 100 DJ) en Tinashe (R&B zangeres) wat resulteerde in een geweldige Pop/Electronische sound. De track heeft invloeden van de eerste tracks waar de band bekend mee is geworden. De koreaanse rapper, Chanyeol (EXO), zingt voor deze track in het Engels wat erg bijzonder is. Dit voor mij een de leukste nummers

“Umbrella”
Met Umbrella laat Far East Movement zien, dat ze hun achterban goed begrijpen. Het grootste gedeelte van hun achterban zit in Azië en Amerika en in Umbrella komen beide doelgroepen bij elkaar. De track wordt deels in het Koreaans gezongen door Hyolyn (bekend van Koreaanse girband Sistar) en bevat instrumentals van Aziatisch-Amerikaanse producer Gill Chang. Dit zou nog eens een hit kunnen worden in Azië en daarbuiten.

“Fighter”
Mijn favoriete track van het album is zonder twijfel ‘Fighter”. De pop-achtige ballad wordt prachtig ingezonden door Yoon Mi-rae (bekend van Hip-Hop trip MFBTY), die wordt beschouwd als een van de beste vrouwelijke rappers van Korea. Het liefdes liefde gaat over een koppel die vecht om hun relatie te redden. “Knock me down but I’ll keep fighting, For you til’ the end we’ll keep on trying, Like a fighter, Knock us down but we’re survivors, For love, til’ the end we’ll keep on fighting”.

Conclusie
Het heeft even geduurd maar Far East Movement is terug! Het mooie van dit album is de samensmelting van het verre oosten met het westen. Soulja Boy rapt samen Koreaanse rapper Loco, Tinashe zingt samen met Koreaanse superster Chanyeol. Het lijkt net alsof het enkele jaren heeft geduurd voordat de band hun eigen identiteit heeft ontdenkt, maar het lijkt erop alsof ze hun eigen dentiteit en sound terug hebben gevonden.

By Melvin (volg ons op Insta: asn_online & snapchat: asnonline)