“So Jiimi you’re the main guy for the creativity and communication to reach our audience. What are your plans?”

Wanneer iemand zoals John Martinotti, de man achter de World Music Awards, je een simpele vraag stelt en je net uit de vliegtuig bent gestapt. Ga je toch wel eerst twee keer nadenken of je een antwoord kan geven dat ervoor zorgt dat ze wel het gevoel hebben de juiste persoon naar Korea te hebben gehaald.

Maar waarom zou je het eigenlijk moeilijker maken dan het is? Gewoon terug gaan naar de basis. En dat is hem uitleggen dat elke markt anders reageert op een bepaalde show, product en/of dienst. Wat dus inhoudt dat je de markt moet begrijpen, maar dat je ook eerst je eigen product moet begrijpen. Wat ik dus zou doen, is om eerst alles in kaart te brengen en daarna ervoor te zorgen dat alle puzzelstukken op elkaar aansluiten. Wetende wie jouw doelgroep is, waar deze zich bevind, hoe je deze kan bereiken en wat jouw product zo aantrekkelijk maakt voor het publiek, dat zijn de sleutel vragen. Antwoorden hoef je niet perse altijd zelf uit te vissen; door gebruik te maken van data die al beschikbaar zijn kan je vaak al een bepaald beeld neer zetten die je sneller op weg kunnen helpen. Uiteraard zijn niet alle data van toepassing op jouw ding, maar door het juiste te gebruiken en aan elkaar toe te voegen kan het je heel veel tijd besparen.

Niet alleen heb ik met deze simpele uitleg ervoor gezorgd dat er eindelijk een glimlach op John’s gezicht kwam, tevens haalde hij de andere gasten die kwamen uit US, India, Thailand en weet ik veel waar nog meer naar ons toe en stelde me voor als de marketings guru van Nederland. Mensen van verschillende delen uit de wereld en met minimaal 25 jaar ervaring, kwamen mij om advies vragen over hoe ze hun producten en/of diensten beter in beeld konden brengen.

Het was het begin van een erg leuke week in Korea en met mensen die vele malen meer ervaring hebben en die mij heel de tijd vragen stelden om iets wat ik gewoon leuk vind om te doen.

Reageer op dit artikel

Laat als eerste een reactie achter.

Abonneren op
avatar
wpDiscuz