Serveert: 2 glazen
Bereidingstijd: 10 min

Deze vetarme eiwitrijke smoothie is gemaakt van seizoensvruchten en zachte tofu (of bevroren bessen).

Ingrediënten
– 1 tube ‘Silken tofu’ (kan ook vervangen worden door soya yoghurt)
– 1 kopje aardbeien (of andere verse bessen of bevroren bessen)
– 1 banaan
– 2 theelepels Stevia (kan ook vervangen worden door honing, amandel siroop of suiker)
– 1 theelepel vanille extract (optioneel)
– ½ tot 1 kopje ijsklontjes (optioneel)

Instructies

  • Was de aardbeien en snij de grote doormidden. Snij ook de banaan in stukjes. Pers de zachte tofu uit de tube in de blender.
  • Vul de blender met alle ingrediënten. Je kunt er ook een ½ kop ijsklontjes in doen en dan mixen tot een egale massa (indien alle ingrediënten uit de koelkast onmiddellijk verwerkt worden, laat ik meestal ijsklontjes achterwege. Maar met warmer weer is ijskoud en romig het lekkerst). Vul de smoothie in twee glazen.
  • Voor andere variatie; vervang bessen met mango (geschild, ontpit en grof gehakt) en meng een theelepel rosewater erbij. Of gebruik een verse gesneden ananas met 1 tot 2 eetlepels kokosmelk of geraspte kokos. Een appel geschild en in blokjes gesneden met 1 eetlepel rozijnen of 2 gedroogde pruimen (pruimen fijngesneden erbij voegen).
  • Let op: Wanneer je gebruik maakt van amandel siroop in combinatie met vanille extract, gebruik dan ½ theelepel van elk. Honing en suiker elk ½ tot 1 theelepel. Als je als zoetmiddel stevia gebruikt voeg dan niet teveel toe, dit zorgt voor een bittere smaak.

Beste foodies, Hebben jullie vragen over ingrediënten, bereidingswijze/-techniek of een recept verzoek laat hier op Asn-online een bericht achter of stuur direct naar info@asianfoodtrail.com. Alle vragen over koken zijn welkom en worden hier beantwoord. Heb je toevallig al één van de geplaatste recepten bereid, stuur dan een foto door van jouw keukenprestatie- of variatie, dan plaatsen we die in een fotogalerij.

Voor meer inspiratie kijk dan ook op: AsianFoodTrail

GEEN REACTIES