De meeste mensen merken het wel als de sales weer beginnen. De winkelramen schreeuwen grote kortingen uit, het interieur bevat opeens opvallende sales-attributen en de reclamefolders worden aandachtiger bekeken. Feit is dat de sales niet voortdurend aan de gang is, dus wie niet de volle prijs wilt betalen slaat dan zijn slag. Maar wat als je nou wel zelf kan beslissen wanneer je een korting gebruikt?

Dat kan namelijk gebeuren als je goed zoekt op het Internet. In dit moderne tijdperk zijn de grootste en populairste mode & beautyzaken natuurlijk niet achtergebleven. Het internet bevat tal van kortingen/extraatjes en omdat ik heb gemerkt dat sommige mensen dit nog steeds niet in de gaten hebben, besloot ik wat aandachtspunten op te schrijven.

Ten eerste, bezoek de websites van jouw favoriete winkels. Sommige zaken hebben op hun website een internetwinkel. De keuze kan groter zijn dan in de letterlijke winkels. Voor de grote shop-a-holics kan het Internet dan een ware Walhalla zijn.

Vervolgens zoek je uit of de shop een internetmailing heeft. Zo’n e-nieuwsbrief kan namelijk erg handig zijn. Erin komen dingen te staan als updates, (mode)nieuwtjes etc.. Je krijgt als één van de eersten te weten wanneer de nieuwste collecties eraan komen, wanneer de sales weer beginnen of wordt gewoon up-to-date gehouden over de nieuwste modetrends. Maar de meest belangrijke reden om mee te doen zijn natuurlijk de kortingen. Zo heb je kortingsbonnen die je gratis kan uitprinten om het te gebruiken in de winkel. Bijvoorbeeld de 15% kortingsbon bij de Invito-nieuwsbrief (geldig tot 31-12-2008). Parfumerieën, zoals Douglas, geven bij hun nieuwsbrief bonnen voor gratis proefmonsters weg (wel op=op) of extra kortingen op bepaalde merken voor een bepaalde tijd.

Dan heb je ook nog de veelgebruikte kortingscodes, speciaal voor het kopen bij de internetshops. Een bekend voorbeeld is het populaire H&M. Zij geven voortdurend kortingscodes weg voor kortingen voor 5 euro, 10 euro, 10% eraf, 25% eraf of zelfs codes voor gratis artikelen bij de bestelling.

Heb je geen zin om je bij tig nieuwsbrieven aan te melden, dan kun je nog altijd Googlen. Er bestaan verschillende sites waar kortingscodes wordt verzameld. Het enige is dat het dan niet gegarandeerd is dat die code nog up-to-date is. Ook zijn sommige codes alleen geldig voor de personen die het zelf ontvingen. Maar, het kan geen kwaad om even op Internet te checken of je kortingen kan krijgen. Want zeg nou zelf, jij betaalt toch ook liever niet de normale prijs als het ook voor minder kan?

GEEN REACTIES